Celebrul lanţ de restaurante de tip fast-food KFC a anunțat, recent, că vrea să combată eventualele probleme de aprovizionare cu carnea de pui, precum cele avute în urmă cu doi ani, în Marea Britanie, prin realizarea unor pui cu ajutorul imprimantelor 3D.
Termenul folosit de Kentucky Fried Chicken (KFC) este de bioimprimare 3D, iar asta ar însemna să combine celule de pui şi plante pentru a reproduce exact gustul şi textura cărnii de pui.
KFC are un parteneriat cu o companie rusească denumită 3D Bioprinting Solutions, pentru acest proiect, fiind însă un proces puţin mai complicat decât simpla imprimare 3D a unor obiecte.
Cei de la 3D Bioprinting vor oferi tehnologia, iar KFC va pune la dispoziţie ingredientele, inclusiv reţeta sa de condimente secretă, parte a motivului pentru care KFC este acum un lanţ global.
De altfel, clienţii din Moscova vor fi primii care vor testa puiul printat 3D, produsul fiind aşteptat să intre în meniul lanţului de fast-food în această toamnă, scrie Adevărul, care citează Slashgear.
Beneficiile unei astfel de metode sunt multiple, în plan economic și etic, dar mai ales pentru mediul înconjurător.
Găinile nu ar mai fi ucise, astfel, iar carnea creată la imprimantă 3D ar păstra aceiaşi nutrienţi şi microelemente, fără aditivii pe care carnea de pui îi conţine în mod normal.
Realizarea cărnii din astfel de celule ar trebui să aibă un impact redus asupra mediului înconjurător şi reduce energia utilizată la jumătate.
Totuşi, succesul unei astfel de iniţiative depinde de capacitatea sa de a recrea întocmai gustul şi aspectul original, iar KFC promite că se va reproduce exact gustul şi textura cărnii de pui.
Totuși, acest concept nu este nou, ciocolata fiind deja imprimată 3D.
KFC și-a cerut scuze, la începutul acestui an, pentru o reclamă difuzată în Australia, care prezintă doi băieți, „vrăjiți” de sânii unei femei, care își ajustează decolteul.
KFC a prezentat scuze după ce Collective Shout, un grup australian care luptă împotriva obiectificării femeii, a criticat dur reclama cu pricina.
În reclama de 15 secunde, o tânără își verifică ținuta în geamul fumuriu al unei mașini, fără să-și dea seama că înăuntru sunt tinerii pasageri.
Femeia își aranjează sânii și băieții se uită încântați la scenă, în timp ce mama lor îi privește dezgustată, de pe locul șoferului. Apoi, tânăra își verifică și fundul, într-o ținută foarte provocatoare…
În urmă cu cinci ani, după ce au provocat un scandal uriaș cu clipul filmat la Târgoviște, în care apare un pitic nud pe turnul Chindiei, KFC Germania și-a cerut scuze si a susținut că ideea clipului era „nebunia” și în niciun caz nu a urmărit să denigreze orașul sau simbolurile sale.
„Nu ne-am imaginat niciodată că vom aduce ofense locuitorilor din Târgoviște și dorim să le cerem scuze pentru că am făcut-o. Ce s-a întâmplat? Pentru campania noastră publicitară, „Das glaub” ich jetzt nicht!” („Nu-mi vine să cred!”) am filmat o reclamă TV în orașul Târgoviște din România, pentru a fi ulterior difuzată doar în Germania. Din păcate, acest spot a ofensat și a creat nemulțumiri în rândul oficialilor orașului și locuitorilor din Târgoviște. Ne pare rău pentru acest lucru și regretăm situația creată. În niciun moment nu ne-am dorit să denigrăm orașul Târgoviște sau România”, se arată într-un punct de vedere KFC Germania, transmis paginademedia.ro.
Primarul din Tâgoviște, Daniel Cristian Stan, transmitea atunci către KFC, printr-o scrisoare deschisă, că va da firma în judecată dacă nu retrage clipul publicitar filmat în Turnul Chindiei, edilul considerând că acesta afectează „emblema de secole” a orașului.
„Ideea spotului nostru a fost „nebunia”, în linie cu motto-ul campaniei „Nu-mi vine să cred!”. Am dorit să prezentăm o situație exagerată, absurdă, cum ar fi un bărbat gol sărind într-o găleată mică. Conceptul a fost să atragem atenția asupra prețului absurd de mic al ofertei noastre. Spotul are menirea de a fi la fel de provocator ca și prețul, doar pentru consumatorii germani, dar în niciun fel ofensator pentru orașul Târgoviște, locuitorii acestuia sau poporul român. Îi rugăm pe locuitorii din Târgoviște să ne accepte scuzele”, se mai arată în comunicat.